Bקצרה עם איציק פת

איציק פת, בן 37, נולד בחיפה גדל במודיעין עילית, למד בישיבה קטנה 'צעירים רחובות', ובישיבת 'גבעת שאול' של הרב וולבה זצ"ל, מתגורר כיום ברמה ג' בבית שמש ואב ל-7 בנות. הקים את ארגון 'זמרת הארץ' העוזר למשפחות נזקקות, עובד בתפקיד ניהול בכיר ברשת המזון 'אושר עד', ומפעיל את ה'לומד-סטטוס' שמשגר מידי יום סטטוסים תורניים.

המקום האהוב עליי בבית שמש?

כולל לבוגרי ישיבות העמלים שיזמתי עם רשת הכוללים ‘עיתים’ ופעיל כל ערב ברמה ג’ בבית הכנסת ‘עזרא הסופר’. מבחינתי זה תענוג צרוף לראות שם את ‘אש-השטייגען’ המחזירה אותי לשנות הישיבה.

 

אם לא הייתי גר בעיר הזו הייתי גר ב…?

מושב שקט. אגב אם תשמעו על איזה מיזם להקים מושב חרדי יש לי 100 משפחות שמחר יארזו קרטונים, אבל אל תביאו יותר , בשביל שזה יישאר מושב שקט.

 

בן אדם שאני מעריך

רציתי לנקוט בשם ספציפי אך יש רבים, אז אצייר את הפרופיל שאני מעריך מאוד: כל מי שגם אם ”בעוונותיו” מפרנס את משפחתו ולא מוותר על קביעות עיתים לתורה, גם בבית ללא מסגרת, מתיישב על הספא עם גמרא מונגשת אפילו, אבל לא נרדם עד שמסיים את חובתו זה סמל להערכה מבחינתי.

 

משהו שלא יודעים עליי

תשאלו את אחרים מה הם יודעים… ואז נתעדכן מה הם לא יודעים.

 

דמות בעיר שאני מעריך

שוב רציתי לנקוט שמות כמו ר’ שלומי פולישוק, או ר’ ישראל לייכטער, ור’ דוד שטרנבוך, ור’ בן ציון מנדלוביץ, אבל בעצם כל מי שמתנדב בארגון חרום והצלה, מישהו מהציבור פעם ניסה לדמיין איך נראה לילה של כזה אחד? איך נראה קידוש בשבת? כל מתנדב כזה חי הוא ובני ביתו ראויים לכל הערכה.

 

אני גר בבית שמש מזה

כ7- שנים.

 

איך הגעתי לעיר

כשהתגוררתי בקרית גת במסגרת פעילותי ב’קירוב’, גיסי המליץ לי על שכונה חדשה (רמה ג’) וייחודית הנבנית בבית שמש, וכך התגלגלתי לכאן.

 

היית משנה בבית שמש את…

‘רק’ את הגישה של העירייה לארגוני החסד. זה נכון לכלל שלוחותיה של העירייה מהראש ועד אחרון הפקחים. לצערי אפשר לראות שיש שוני גדול בגישת העירייה שלא מסייעים בהקצאת שטחים לארגונים העוסקים ברווחה, אלא רק לבתי כנסת. התוצאה: שיש לציבור איפה להתפלל וללמוד אבל אין להם מקום ציבורי שייתן להם סיוע כלכלי במזון ומחיה, הלבשה וכדו’.

 

לעולם לא הייתי משנה בה את..

המרקם המגוון של האוכלוסיות השונות בעיר. הוא המייחד ונותן לכל אחד את מציאת המקום שלו במשבצת.

 

חסר לי בעיר

אני לא אוהב לומר את המילה ‘חסר’. אבא תודה על כל מה שאתה נותן, כלום לא מובן מאליו.

 

בשבת אני מתפלל בבית כנסת

בעיקר ‘משכן ישראל” ברמה ג’ אבל מגוון בעוד בתי כנסת.

 

ילדי מתחנכים

כל בנותנו לומדות בבית יעקב רמה ג’, מפרגן לכל המחנכות וצוות ההנהלה שם שהן ממש עם גישה נעימה ומיוחדת ומקצועית.

 

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותך?

למה אני לא מגיב להודעות? אלו ששואלים חושבים שזה אישי, עד שאני מסביר להם שזה לעוד 600 אנשים, אז הם מקבלים את זה כצרת רבים.

 

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש

שתשנה את הגישה בסיוע לארגוני הרווחה, ותבין שזה מה שידבר ללב הציבור הפשוט כמוני, כאלו שלא מבינים ואוהבים כותרות וצלצולים גדולים על איכות הסביבה, אלא רוצים לראות שהרשות המקומית עוזרת לנו להאכיל את ילדינו.

 

איך נולד הרעיון של ‘לומד-סטטוס’

ראשית, אפתח שכל מי שמעוניין להצטרף רק שישלח וואטסאפ פשוט ל: 052-820-9999. הרעיון התחיל בכך שהעליתי קצת גירויים לקום בבוקר השכם, עד שחבר המליץ לי לנצל את כישוריי לאחר שהייתי דן בשאלות שונות תלמודיות במדרשיות הנוער. הוא הציע ולעלות לסטטוס לדיון, וכך זה התחיל להתגלגל…

 

כמה סטטוסים אתה מעלה מידי יום?

כעשרה ביום

 

כמה צופים יש בסטטוס מידי יום?

למעלה מ-5,000 צופים

 

מה הכי רחוק מבית שמש שקיבלת ד”שים על הסטטוס?

אני לא חזק במרחק הגיאוגרפי, אבל יש בניו יורק, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, מקסיקו ואפילו באוקראינה.

 

מוסר גם שיעורים פרונטליים?

בבוקר השכם לפעמים זה חברותא, העיקר ללמוד יחד.

 

חג שבועות בשבילך

זמן שמח להעביר את התורה והליכותיה לצאצאינו, ולעשות זאת בשמחה מתוך אהבת תורה ומתוך ידיעה שרק היא מביאה את האושר האמיתי.

 

זמרת הארץ?

לפני כ-6 שנים הכרתי מספר חקלאים ומאז התחלתי למסור שיעור ב’השקפה’ ובפרשת שבוע מידי יום ראשון במרלו”ג הראשי של ‘אושר עד” משם הכרתי גרעין של חקלאים. אני נמצא איתם באירועים שלהם ועוד. בהמשך נחשפתי לסיפור שאמא אמרה לבנה במכולת ”תיקח רק 2 תפוחים שישאר לנו 5 שח ללחם..” הקמנו פרוייקט יחד עם החקלאים וחילקנו מידי שבוע כ12-15 טון פירות וירקות, לכ-500 משפחות. נדדנו ממקום למקום, תכלס’ לאחר מספר דוחות מהעירייה, ופירוק, והחרמת אוהלים וציוד יקר שעד היום לא חזר, הופסקה הפעילות. חייב להדגיש שלא הצלחנו לקבל סיוע ממשי לעת עתה משום גורם מנציגינו ‘שלוחי דרבנן’ מכל העדות והחוגים, למגינת ליבם של 500 המשפחות. עדיין אנו מוכנים בשמחה להחזיר את הפעילות לכשייקבע מקום קבע. אגב אנקדוטה מעניינת, אפרופו שמיטה, נכנסתי עם כל החקלאים למרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי לברכה, אמר מרן: “אתם שומרים שמיטה?” וכשענו בחיוב אמר ”אז הקב”ה מברך אתכם, אתם צריכים שאני אברך?”

 

אושר עד?

לאחר כ-10 שנות ‘קירוב’ בהם שימשתי רכז שיבוץ ישיבות ארצי במדרשיות נוער ”דור ההמשך” של קרן וולפסון, וכן בפרוייקט ”שלבים”, תחת המנכ”ל הרב אילן קוסמן, שלח הקב”ה הצעה לתפקיד ניהולי בסניפי ”אושר עד” ולאחר התייעצות עם מו”ר ר’ משה דוד לנדא שליט”א זה כעת ההשתדלע’ס שלי.

איפה אתה בעוד עשור?

רק ה’ יודע.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן